Παρασκευή 17 Ιουλίου 2020

Από άλλον εναλλακτικό πάροχο έρχεται στις εταιρείες προμήθειας το 30% των νέων πελατών

Θοδωρής Παναγούλης
Μια νέα γενιά «μετακινούμενων» καταναλωτών έχει πλέον δημιουργηθεί στη λιανική του ρεύματος, όπως δείχνει η ανάλυση των στοιχείων παραγωγής πελατολογίου που τηρούν οι εταιρείες προμήθειας.
Ο ρυθμός (αλλά και ο απόλυτος αριθμός) εισόδου νέων πελατών είναι πολύ αυξημένος το τελευταίο διάστημα για όλες τις εταιρείες, σε άλλη βεβαίως περισσότερο και σε άλλη λιγότερο. Μεγάλος όμως είναι, την ίδια στιγμή, και ο αριθμός των πελατών που φεύγει από μια εταιρεία και επιλέγει μια άλλη. Η διαφορά αυτή, μάλιστα, αξιολογείται στον κλάδο ως το βασικό κριτήριο για τη δυναμική και την αξία που έχει το brand κάθε εταιρείας και για το βάθος που έχει η διείσδυσή της στην αγορά.
Εντυπωσιακό είναι πάντως το γεγονός ότι οι μετακινήσεις πελατών δεν αφορούν πλέον μόνον την επιλογή εναλλακτικού παρόχου από καταναλωτές που «εγκαταλείπουν» τη ΔΕΗ, όπως συνέβαινε, σχεδόν αποκλειστικά, έως πριν λίγους μήνες.

Αντίθετα, περίπου το 30%, κατά μέσο όρο, των νέων πελατών που προσαρτώνται σήμερα στο πελατολόγιο ενός εναλλακτικού παρόχου, δεν προέρχεται από τη ΔΕΗ, αλλά από μια άλλη ιδιωτική εταιρεία προμήθειας.
Δεδομένου ότι όλοι οι ανεξάρτητοι προμηθευτές έχουν επιθετική πολιτική στο θέμα των τιμολογίων, το στοιχείο αυτό θεωρείται ως ένδειξη σταδιακής ωρίμανσης της αγοράς, καθώς στα κριτήρια των καταναλωτών προστίθενται, πέραν του ζητήματος της τιμής, τα θέματα αξιοπιστίας του παρόχου, αλλά και εξυπηρέτησης, παροχής επιπλέον υπηρεσιών κ.λπ.
Ένα άλλο στοιχείο που έχει επίσης ενδιαφέρον, είναι ότι αυξάνουν οι επισφάλειες των εναλλακτικών παρόχων. Είναι δηλαδή μεγαλύτερος πλέον ο αριθμός των καταναλωτών από τους οποίους οι εταιρείες δεν μπορούν να εισπράξουν τις οφειλές, είτε επειδή επρόκειτο για καταστήματα που έκλεισαν, είτε διότι άλλαξαν πάροχο, άλλαξαν ΑΦΜ κ.λπ. Αυξημένες είναι επίσης οι περιπτώσεις αθέτησης υπόσχεσης πληρωμής.
Το φαινόμενο δεν είναι φυσικά συγκρίσιμο με τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει η ΔΕΗ στα θέματα εισπραξιμότητας, δείχνει ωστόσο μια τάση της αγοράς, η οποία εξηγείται, αφενός μεν από το γεγονός ότι μαζικοποιούνται τα πελατολόγια των εναλλακτικών και συνεπώς αυξάνει το πλήθος των συστηματικών κακοπληρωτών, αφετέρου δε από την πραγματική στενότητα που υπάρχει, κυρίως στους επαγγελματίες, λόγω της πανδημίας και της κρίσης.
Σε κάθε περίπτωση, ο ανταγωνισμός των εταιρειών την περίοδο αυτή είναι έντονος και έχει επεκταθεί στο «εσωτερικό» των εναλλακτικών παρόχων. Απόδειξη αποτελεί ο καταιγισμός ειδικών προσφορών και προωθητικών ενεργειών, με τον καταναλωτή να επωφελείται από τις δυνατότητες για σημαντικά μειωμένα τιμολόγια ρεύματος.


 energypress.gr

Αρχειοθήκη ιστολογίου