energypress.gr - Γιώργος Φιντικάκης
Την πόρτα του νέου κόσμου των συνδυασμένων πωλήσεων ηλεκτρικής ενέργειας, ίντερνετ, τηλεφωνίας, οικιακών συσκευών και ενεργειακών αναβαθμίσεων για κατοικίες και κτίρια, ανοίγει περαιτέρω η ΔΕΗ μέσα στο 2026.
Από τα «πακέτα» ίντερνετ με υπηρεσία φωνής (σταθερή τηλεφωνία) μέχρι την είσοδο στη διαχείριση πολυκατοικιών και επαγγελματικών κτιρίων, ένα νέο προϊόν που έρχεται από το 2026 σύμφωνα με την εμπορική πολιτική που περιέγραψε η επιχείρηση τη Παρασκευή (https://www.linkedin.com/posts/stassis_commercialconference-ppcabrgroup-onevision-activity-7405335582521954306-eI8C?utm_source=share&utm_medium=member_desktop&rcm=ACoAAALCqZoB43QHld4EgWp1SsBTwaxQDO3BRKk), ο στόχος είναι να διευρύνει όλο και περισσότερο τη παρουσία της στη καθημερινότητα των πελατών της.
To κεφάλαιο «κατοικίες και κτίρια» ήταν κυρίαρχο μεταξύ όσων ανακοίνωσε η διοίκηση της ΔΕΗ στο 8ο Συνέδριο του Τομέα Εμπορίας του ομίλου (https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7405322707367575552/), που έγινε στο Metropolitan Expo, παρουσία περίπου 1.200 εργαζομένων και συνεργατών από Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ιταλία και Β.Μακεδονία, τις πέντε δηλαδή χώρες όπου έχει παρουσία.
Σε συνέχεια των όσων είχαν γίνει γνωστά στο Capital Markets Day του Λονδίνου ότι οι υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας θα καλύπτουν σχεδόν το 50% της πελατειακής της βάσης έως το 2028, το εμπορικό πακέτο για την επόμενη χρονιά ενισχύει τη λογική «όλα κατω από ένα brand», με νέα προιόντα - κράχτες, όπως η παροχή υπηρεσιών κοινοχρήστων για πολυκατοικίες.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, μέσω ενός ειδικού application που θα διαθέσει στην αγορά η ΔΕΗ, οι διαχειριστές θα έχουν εικόνα για τα πάντα, από πάγια έξοδα, εισπράξεις και οφειλές, μέχρι έκτακτες δαπάνες, όπως αλλαγή καυστήρα, αποκατάσταση σωληνώσεων και εργασίες συντήρησης, δηλαδή κάθε τι που αφορά τις ανάγκες ενός κτιρίου, τις οποίες καλύπτουν σήμερα πολλές διάσπαρτες μικρές και μεσαίες εταιρείες ανά την Ελλάδα. Σημειωτέον ότι το νέο έτος θα ανακοινώσει παρεμφερή προιόντα όχι μόνο γύρω από τη κατοικία αλλά και για γραφεία και επαγγελματικά κτίρια (Facility Management).
Σαν κίνηση στοχεύει σε μια αγορά που εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες πολυκατοικίες πανελλαδικά - υπολογίζονται σε 400-500.000, διαφόρων μεγεθών - σε ένα χώρο πολυκερματισμένο, και εντάσσεται στη λογική ενός ολοκληρωμένου πακέτου λύσεων, από το μεμονωμένο διαμέρισμα μέχρι όλο το κτίριο (π.χ. κεντρικό σύστημα θέρμανσης), στο πλαίσιο μετασχηματισμού του ομίλου σε powertech company, όπως αναφέρει σε ανάρτησή του ο επικεφαλής της Γιώργος Στάσσης (https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7405335582521954306/).
Σε δεύτερο χρόνο η είσοδος στις ενεργειακές αναβαθμίσεις
Στο ερώτημα κατά πόσο ολ’ αυτά αποτελούν προάγγελο για την είσοδο της ΔΕΗ το 2026 στην αγορά των ενεργειακών αναβαθμίσεων σε κατοικίες και κτίρια, η απάντηση από πηγές της επιχείρησης είναι ότι το energy efficiency εντάσσεται σίγουρα στο σχεδιασμό της, ωστόσο εκκρεμεί ακόμη το σχετικό θεσμικό πλαίσιο.
Το σήμα για είσοδο των παρόχων ενέργειας στο νέο αυτό παιχνίδι θα στείλει το μοντέλο των νέων «Εξοικονομώ» που τελεί ακόμη υπό σχεδιασμό από το ΥΠΕΝ και αναμένεται να ανακοινωθεί κάποια στιγμή μέσα στο 2026, όπως μεταφέρουν πηγές του υπουργείου, όχι πάντως στις αρχές της νέας χρονιάς.
Τον περασμένο Ιούλιο, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Στ. Παπασταύρου (https://energypress.gr/news/allazei-entelos-i-filosofia-ton-neon-exoikonomo-me-eisodo-sto-paihnidi-ton-escos-ayxanetai), είχε αφήσει ανοικτό το σενάριο της χρηματοδότησης των εργασιών από τους ίδιους τους προμηθευτές και την αποπληρωμή τους μέσω των λογαριασμών των ωφελούμενων, (μοντέλο ESCOs), υιοθετώντας διάφορες ευρωπαικές πρακτικές.
Σταθερό τηλέφωνο και ίντερνετ στο πρώτο 3μηνο
Στο παιχνίδι της παροχής σταθερής τηλεφωνίας (υπηρεσία φωνής) μαζί με ίντερνετ, η επιχείρηση θα μπει εντός του πρώτου τριμήνου, όπως ανακοινώθηκε τη Παρασκευή - οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα γίνει συντομότερα - ενώ σε δεύτερη φάση αναμένεται να δούμε και τα πρώτα «πακέτα» ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, δίχως να γίνει γνωστό το χρονοδιάγραμμα.
Ακριβώς επειδή η υπηρεσία φωνής λειτουργεί ακόμη στην Ελλάδα ως «μαγνήτης» και για τα πακέτα ίντερνετ, η σύζευξη των δύο υπηρεσιών εκτιμάται ότι θα ενισχύσει τη διείσδυση της ΔΕΗ στην εν λόγω αγορά, όπου έχει εντείνει από το καλοκαίρι τον ανταγωνισμό, με γρήγορο ίντερνετ έως και 2,5 Gbps.
Το «πάντρεμα» των δύο υπηρεσιών που είχε ανακοινωθεί στο Λονδίνο σημαίνει ότι οι φωνητικές συνομιλίες θα μετατρέπονται σε ψηφιακά πακέτα δεδομένων που θα μεταδίδονται μέσω IP (Internet Protocol), αξιοποιώντας το δίκτυο οπτικών ινών και την υποδομή ίντερνετ που αναπτύσσει.
Νέα προιόντα για φωτοβολταϊκά στη στέγη και αντλίες
Ταυτόχρονα από τη νέα χρονιά τα 70 καταστήματα ΔΕΗ Stores που έχει σε όλη την Ελλάδα θα πωλούν και ηλεκτρικές συσκευές μπαίνοντας στο κόσμο των συνδυασμένων πωλήσεων, ενώ έρχονται νέα εμπορικά μοντέλα για φωτοβολταϊκά στη στέγη και αντλίες θερμότητας με ευέλικτους τρόπους αγοράς (π.χ. leasing, συνδυαστικά πακέτα, λύσεις «as-a-service»).
Σημειωτέον ότι ο τομέας των φωτοβολταικών στη στέγη αναμένεται να ξαναπάρει μπροστά από το 2026, καθώς το ΥΠΕΝ επεξεργάζεται μια βελτιωτική απόφαση, που μαζί με την επίλυση διαφόρων επιμέρους θεμάτων, εκτιμάται ότι θα επιλύσει τις αρρυθμίες που έχουν εμφανιστεί από την εφαρμογή του net-billing και θα ξαναβάλει σε τροχιά τη παγωμένη σήμερα αυτή αγορά.
Στο μέτωπο των υπηρεσιών ΔΕΗ Fiber αυτές εμπλουτίζονται, με τη κάλυψη να έχει ήδη ξεπεράσει πανελλαδικά τα 650.000 νοικοκυριά, ενώ προιόντα της αλυσίδας Κωτσόβολος θα πωλούνται και στη Ρουμανία, ενισχύοντας τη γκάμα των κινήσεων του ομίλου, τις οποίες περιέγραψε ο αναπληρωτής CEO και επικεφαλής του Τομέα Εμπορίας, Γιώργος Καρακούσης (https://www.linkedin.com/posts/georgekarakousis_onevision-ppc-powertech-activity-7405366459381805056-velF).
