Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

"Η ενεργειακή μετάβαση απαιτεί επιστημονικό σχεδιασμό, ενεργειακή ασφάλεια και αξιοποίηση της εθνικής τεχνογνωσίας"

 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Δ.Ε.Η.

ΚΛΑΔΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ


Ο Σύλλογος Επιστημονικού Προσωπικού ΔΕΗ-ΚΗΕ εκφράζει τον προβληματισμό του για την αποξήλωση και εγκατάλειψη κρίσιμων ενεργειακών υποδομών της χώρας χωρίς να έχουν προηγηθεί οι απαραίτητες τεχνικές, οικονομικές και ενεργειακές αξιολογήσεις που διασφαλίζουν την αξιοπιστία του ηλεκτρικού συστήματος και την ενεργειακή ασφάλεια της Ελλάδας.

Η ενεργειακή μετάβαση αποτελεί αναγκαία επιλογή, όμως πρέπει να βασίζεται σε επιστημονική τεκμηρίωση, στρατηγικό σχεδιασμό και προστασία του δημοσίου συμφέροντος. Οι ενεργειακές εγκαταστάσεις, οι υποδομές και η τεχνογνωσία που αποκτήθηκαν επί δεκαετίες αποτελούν εθνικό κεφάλαιο και δεν πρέπει να χάνονται χωρίς ολοκληρωμένη αξιολόγηση και σχέδιο αξιοποίησης.

Η ενεργειακή ασφάλεια απαιτεί ισχυρά δίκτυα, αποθήκευση ενέργειας, σύγχρονες τεχνολογίες ευελιξίας, επαρκείς εφεδρείες και αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων με τεχνικά και οικονομικά κριτήρια. Παράλληλα, είναι κρίσιμη η διατήρηση του εξειδικευμένου επιστημονικού και τεχνικού δυναμικού της ΔΕΗ, καθώς η εμπειρία και η γνώση του αποτελούν στρατηγικό πλεονέκτημα για τη νέα ενεργειακή εποχή.

Ο Σύλλογος ζητά:

  • Την αναστολή μη αναστρέψιμων αποξηλώσεων στρατηγικών υποδομών έως την ολοκλήρωση επιστημονικής αξιολόγησης.
  • Τη δημοσιοποίηση ολοκληρωμένου και τεκμηριωμένου εθνικού ενεργειακού σχεδιασμού.
  • Τη συμμετοχή επιστημονικής κοινότητας, εργαζομένων και κοινωνικών φορέων στις κρίσιμες αποφάσεις.
  • Την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας του ανθρώπινου δυναμικού της ΔΕΗ.
  • Την επιτάχυνση επενδύσεων σε αποθήκευση ενέργειας, έξυπνα δίκτυα, κυβερνοασφάλεια και νέες ενεργειακές τεχνολογίες.

Η ενεργειακή μετάβαση πρέπει να αποτελέσει ευκαιρία τεχνολογικής προόδου, ενεργειακής ασφάλειας και βιώσιμης ανάπτυξης, χωρίς απώλεια στρατηγικών υποδομών, γνώσης και εθνικών δυνατοτήτων.

Ο Σύλλογος Επιστημονικού Προσωπικού ΔΕΗ-ΚΗΕ θα συνεχίσει να παρεμβαίνει υπεύθυνα και τεκμηριωμένα, υπερασπιζόμενος την επιστήμη, το δημόσιο συμφέρον, τους εργαζόμενους και το ενεργειακό μέλλον της χώρας.

 

ΓΡΑΦ. ΤΥΠΟΥ

ΣΕΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ

Αρχειοθήκη ιστολογίου