ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΔΕΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Με
την ανανέωση της τρίτης θητείας του, ως Διοικητής της τράπεζας της Ελλάδος, ο
κύριος Στουρνάρας ξανακτυπά και ούτε λίγο ούτε πολύ, ως λύση προτείνει τα
επαγγελματικά κεφαλαιοποιητικά ταμεία!!
· Δηλαδή ο εργαζόμενος να αγοράζει μια συμπληρωματική σύνταξη, αναλαμβάνοντας από μόνος του τον επενδυτικό κίνδυνο των αγορών. Το πραγματικό σχέδιο είναι σαφές: Η σύνταξη να είναι ένα ελάχιστο επίδομα και τα υπόλοιπα να είναι ένα χρηματοπιστωτικό προϊόν που, όμως, δεν γνωρίζει αν θα το λάβει όταν έρθει η ώρα, αφού υπάρχουν πολλά ρίσκα.
· Με άλλα λόγια, επιδιώκει την απόσυρση του κράτους και
την υποχρέωση του για την στήριξη των συντάξεων, με αποτέλεσμα η τριμερής
χρηματοδότηση να πάει περίπατο και να ενισχυθεί το κεφαλαιοποιητικό σύστημα που
οδηγεί στην ιδιωτική ασφάλιση.
· Όλα αυτά προτείνονται, όταν έχει προηγηθεί μεγάλη
απώλεια των αποθεματικών των ταμείων όπως: το σκάνδαλο των δομημένων ομολόγων,
η φούσκα του χρηματιστηρίου 1999-2000, αλλά και το PSI του 2012 όταν
απομειώθηκε η άξια των ομολόγων που κατείχαν τα ασφαλιστικά ταμεία, ενώ
εκτιμάται η μείωση σε 16,2 δις σύμφωνα με την τράπεζα της Ελλάδος.
Αναμφίβολα
και χωρίς περιστροφές, το ασφαλιστικό
σύστημα της χώρας στηρίχθηκε στην τριμερή χρηματοδότηση και στο
αναδιανεμητικό του χαρακτήρα, γι’ αυτό απέκτησε πόρους
και περιουσιακά στοιχεία. Δυστυχώς τώρα οι αρμόδιοι το ξεχνούν, γιατί θέλουν η
σύνταξη να στηρίζεται στην ιδιωτική ασφάλιση με το κεφαλαιοποιητικό σύστημα,
χωρίς τη συμμετοχή του κράτους, όπως συνέβη και με την υποχρεωτική υπαγωγή των
νέων ασφαλισμένων, στο ταμείο επικουρικής ασφάλισης ΤΕΚΑ.
Συνακόλουθα
απαιτείται: ενίσχυση του κράτους στη κοινωνική ασφάλιση, τριμερή χρηματοδότηση
και επιστροφή των αποθεματικών των ταμείων που χάθηκαν, με άμεση λύση του
δημογραφικού προβλήματος.
Γραφείο τύπου
ΣΥ.ΣΥ.Δ.Α
