Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

Καθημερινό φαινόμενο έχουν γίνει τα εργατικά ατυχήματα

Αγωνιστική συνεργασία Σπάρτακου (Στηρίζεται από το Π.Α.ΜΕ)

Καθημερινό φαινόμενο έχουν γίνει τα εργατικά ατυχήματα(παραλίγο θανατηφόρα) με ανατροπές παλαιών οχημάτων στα Ορυχεία της ΔΕΗ. Ένα στο Ορυχείο Μαυροπηγής το Σάββατο 9/3/2015 όταν ο συνάδελφος οδηγός διάνυε το δρόμο προς τον αποθέτη (Α1) όπου και γλίστρησε με αποτέλεσμα να τουμπάρει το όχημα του , δεύτερο την Τρίτη 19 Μαϊου στο ίδιο ορυχείο όταν το όχημα στο οποίο επέβαιναν συνάδελφοι συμβασιούχοι ανατράπηκε και τρίτο σήμερα 21 Μαϊου έπεσε σε κανάλι αποστράγγισης στο Ορυχείο Καρδιάς αφού όπως αναφέρει ο οδηγός δεν έπιασαν τα ..φρένα του.
Βασικοί παράγοντες για την πρόκληση των ατυχημάτων ήταν η παλαιότητα των οχημάτων , η ανύπαρκτη η ελλιπής στην ουσία συντήρηση τους ανάλογα την περίπτωση για μεγάλο χρονικό διάστημα , η ολισθηρότητα του δρόμου και η απειρία του προσωπικού (στη δεύτερη περίπτωση συμβασιούχοι οκταμηνίτες) .

Το όχημα στην πρώτη περίπτωση στο παρελθόν διασκευάστηκε σε βυτιοφόρο για ένα χρονικό διάστημα και στην πορεία ξαναδιασκευάστηκε και έγινε με καρότσα. Υπάρχει ερωτηματικό αν κατά τις διασκευές αυτές έγινε έλεγχος για την ασφάλεια του οχήματος.
Θυμίζουμε ότι και πριν από ενάμιση χρόνο περίπου είχαμε ανάλογο ατύχημα, ευτυχώς πάλι όχι θανατηφόρο, με όχημα ίδιου τύπου το οποίο ήταν παμπάλαιο και δεν έπρεπε καν να είναι στην κυκλοφορία.
Όπως αποδεικνύουν τα παραπάνω γεγονότα, υπάρχει σοβαρό ζήτημα ασφάλειας που έχει να κάνει με την συντήρηση των οχημάτων μιας και στα συνεργεία βάσης των συντηρήσεων έχει μείνει ελάχιστο τακτικό προσωπικό και πλέον οι περισσότερες συντηρήσεις δίνονται σε εργολαβίες.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ο τομέας ελέγχου της ΔΕΗ που περνάνε τα οχήματα πριν περάσουν ΚΤΕΟ έχει μείνει με ένα άτομο τακτικό προσωπικό και συμπληρώνεται με εργαζόμενους με ελαστικές σχέσεις εργασίας.
Εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τα πόσα οχήματα τελικά περνάνε έλεγχο και με ποια κριτήρια χαρακτηρίζονται κατάλληλα και ξαναμπαίνουν στην κυκλοφορία.
Πάγιο αίτημα των συνδικάτων και των εργαζομένων θα πρέπει να είναι να αποσυρθούν άμεσα όλα τα παλιά αυτοκίνητα και να αντικατασταθούν με νέα σύγχρονα που να ανταποκρίνονται στις δύσκολες συνθήκες στα ορυχεία και να πληρούν όλους τους όρους ασφάλειας για το προσωπικό. Παράλληλα να διεκδικήσουμε άμεσα προσλήψεις τακτικού προσωπικού συνολικά αλλά και για την πλήρη επάνδρωση του τομέα συντηρήσεως με ταυτόχρονη κατάργηση των εργολαβιών.
Για να μην θρηνήσουμε αλλά θύματα οι εκπρόσωποι της Αγωνιστικής Συνεργασίας κατέθεσαν ολοκληρωμένα την παραπάνω πρόταση στο ΣΩΠ του Σπάρτακου στο Ορυχείο Κύριου Πεδίου παράλληλα με πρόταση συμβολικής κινητοποίησης, όμως η πρόταση μας απορρίφθηκε από τις δυνάμεις του παλιού και νέου εργοδοτικού –κυβερνητικού συνδικαλισμού( ΚΟΙΡΙΞΕ- ΔΡΑΣΕ –ΜΕΤΑ) με τη δικαιολογία ότι πρώτα θα πρέπει να ακούσουμε την εργοδοσία.
Καλούμε τους εργαζόμενους όπου κρίνουν ότι υπάρχει κίνδυνος με τη χρήση οχήματος και δέχονται πιέσεις οι εκβιασμούς να επικοινωνήσει άμεσα με τους συνδικαλιστές στο χώρο ώστε να γίνει άμεση παρέμβαση.

Αρχειοθήκη ιστολογίου