Δευτέρα 7 Αυγούστου 2017

Μειώνουν τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης για να περιορίσουν τις αυξήσεις στο ρεύμα

Τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, επιστρατεύει η ΡΑΕ για να αντιμετωπίσει την αύξηση στα τιμολόγια ρεύματος που φέρνει η μνημονιακή υποχρέωση για κάλυψη του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας της περιόδου 2012-2015 που πλήρωσε η ΔΕΗ για Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας.
Όπως έχει προβλεφθεί στη συμφωνία με τους θεσμούς, οι οφειλές προς της ΔΕΗ θα πρέπει να εξοφληθούν σε μία πενταετία. Αυτό όμως μετακυλίει τη δαπάνη στα νοικοκυριά και βάζει φωτιά στα τιμολόγια ρεύματος, αρχής γενομένης από το 2018 έως και το 2022.
Οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν εκτός απροόπτου σήμερα από τη ΡΑΕ, όμως βάση της συζήτησης είναι τρία σενάρια: η μείωση κατά 30%, 50% ή ακόμη και 70% της τιμής του Ειδικού
Φόρου όπως διαμορφώθηκε με βάση τις αυξήσεις του περασμένου Ιανουαρίου. Η πρόταση της Αρχής που θα διαβιβαστεί για τις τελικές αποφάσεις στον υπουργό Περιβάλλοντος, Γιώργο Σταθάκη, εκτιμάται ότι θα ρίξει το αυξημένο κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στα νησιά, που είναι αποτέλεσμα της χρήσης θερμικών σταθμών που καίνε μαζούτ και πετρέλαιο. Είναι όμως αδιευκρίνιστο αν το σχέδιο για μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης έχει την συγκατάθεση των θεσμών. Αν όχι, τότε είναι σαφές ότι ο σχεδιασμός της ΡΑΕ θα πρέπει να αναθεωρηθεί από Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με πληροφορίες για τα ΥΚΩ έχει «κλειδώσει» το ποσό που η Ρυθμιστική Αρχή, αναγνωρίζει ότι πρέπει να καταβληθεί στην ΔΕΗ για τα προηγούμενα χρόνια, το οποίο είναι 370 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα γενναίο «κούρεμα» των διεκδικήσεων της Επιχείρησης που ξεπερνούσαν τα 730 εκατ. ευρώ και που η ΡΑΕ δεν αναγνωρίζει.
ΚΟΤ: Σκέψεις να συνδεθεί με την κατοχή αυτοκινήτου...
Την ίδια στιγμή σημαντικές αλλαγές επίκεινται και στο Κοινωνικό Oικιακό Τιμολόγιο που ανήκει στις ρυθμιζόμενες χρεώσεις των ΥΚΩ, με στόχο να ξεκαθαρίσει η βάση των δικαιούχων και να περιοριστούν οι καταναλωτές που επωφελούνται από τα ευεργετήματά του, χωρίς πραγματικό λόγο.
Παρά τις αλλεπάλληλες συνεδριάσεις της Ολομέλειας το τελευταίο διάστημα, το νέο πλαίσιο δεν έχει οριστικοποιηθεί. Έχουν όμως αποφασιστεί με σαφήνεια οι κατευθύνσεις, που είναι η εφαρμογή κριτηρίων βάσει εισοδηματικών και περιουσιακών στοιχείων, με μία από τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί στο τραπέζι να είναι η σύνδεση του ΚΟΤ με την κατοχή και τα τεκμήρια του αυτοκινήτου. Απώτερος σκοπός είναι να ψαλιδιστεί το ποσοστό των δικαιούχων του Κοινωνικού Τιμολογίου που θεωρείται ότι δεν είναι πραγματικό. Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, οι δικαιούχοι ΚΟΤ ανέρχονται σε 692.335 για 4.500.000 οικιακές συνδέσεις όταν για παράδειγμα, η Ισπανία διαθέτει 1 εκατομμύριο δικαιούχους, σε 18 εκατομμύρια οικιακές συνδέσεις. Με τη θέσπιση αυστηρών κριτηρίων εκτιμάται ότι το ΚΟΤ θα μπορεί να γίνει πιο ελκυστικό για τους καταναλωτές που το δικαιούνται με τη χορήγηση περαιτέρω δωρεάν κατανάλωσης σε ευάλωτες κατηγορίες, όπως είναι οι πολύτεκνοι.
Αλλαγές θα υπάρξουν και στις κλίμακες των ΥΚΩ προκειμένου να σταματήσουν οι στρεβλώσεις με τις υπέρογκες χρεώσεις. Κατά πληροφορίες θα υπάρχουν τρεις κλίμακες: από 0 έως 1.600 κιλοβατώρες, από 1.600 έως 2.400 και από 2.400 και πάνω, με δύο κυρίως διαφορές. Η πρώτη είναι ότι η χρέωση θα γίνεται μόνο με βάση την υπερβάλλουσα κατανάλωση ανά κλίμακα και όχι για όλες τις κιλοβατώρες όπως ισχύει σήμερα και η δεύτερη ότι συζητείται χωρίς να έχει αποφασιστεί να μπει μια μικρή επιβάρυνση της τάξης του 1 ευρώ και στις χαμηλές καταναλώσεις (έως 1.600 κιλοβατώρες). Στην κατηγορία αυτή υπολογίζεται ότι είναι περίπου το 28% των καταναλωτών που αφορά κυρίως κλειστά σπίτια και εξοχικά. Αυξήσεις προβλέπονται και στις μεγάλες καταναλώσεις (άνω των 3.400 κιλοβατώρων), με τις συζητήσεις να μιλούν για ένα κόστος μεταξύ 80 και 100 ευρώ ανά μεγαβατώρα.


(newmoney.gr)

Αρχειοθήκη ιστολογίου