Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020

Οι συνεπείς μεγάλοι οικιακοί καταναλωτές στο επίκεντρο της νέας τιμολογιακής πολιτικής της ΔΕΗ

Οι συνεπείς μεγάλοι οικιακοί καταναλωτές στο επίκεντρο της νέας τιμολογιακής πολιτικής της ΔΕΗ
Η ΔΕΗ θα ανακοινώσει τη νέα εμπορική πολιτική της στις αρχές Σεπτεμβρίου, με ειδικά «πακέτα» για τα συνεπή νοικοκυριά με υψηλές καταναλώσεις
Τη νέα εμπορική-τιμολογιακή πολιτική της σχεδιάζει πυρετωδώς αυτή την περίοδο η ΔΕΗ με στόχο οι ανακοινώσεις να γίνουν με επίσημο τρόπο στις αρχές Σεπτεμβρίου ενδεχομένως στο πλαίσιο της ΔΕΘ.

Ο μετασχηματισμός της ΔΕΗ βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη παράλληλα με τις αλλαγές στην αγορά ηλεκτρισμού στο πλαίσιο του Target Model και παρά τις όποιες επιφυλάξεις έχουν εκφραστεί από διάφορες πλευρές, η απολιγνιτοποίηση αποτελεί την κινητήρια δύναμη αυτού του μετασχηματισμού.


Η ΔΕΗ μετά την απολιγνιτοποίηση θα είναι κυρίως μια εταιρία προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και όχι ο βασικός παραγωγός της χώρας. Άλλωστε, το μερίδιο της στην παραγωγή βρίσκεται ήδη κάτω του 50%, ενώ και το μερίδιο της στην προμήθειας μειώνεται με στόχο να ισορροπήσει σε ένα ποσοστό της τάξης του 60-65%. Ποσοστό, το οποίο φαίνεται να επιδιώκει και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αντικρούοντας τις απαιτήσεις της Κομισιόν για πτώση του μεριδίου της ΔΕΗ στο 50% της αγοράς.

Εκπτώσεις συνδεδεμένες με τις ψηφιακές δυνατότητες

Μέσα στο πλαίσιο αυτό και με δεδομένη τη μείωση του κόστους παραγωγής λόγω του σβησίματος των μονάδων του Αμυνταίου και τη Καρδιάς εντός του 2020 και του περιορισμού σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα της χρήσης των άλλων λιγνιτικών μονάδων, η ΔΕΗ έχει το περιθώριο να χαράξει μια περισσότερο ανταγωνιστική εμπορική πολιτική στραμμένη κυρίως στους συνεπείς μεγάλους οικιακούς καταναλωτές.

Γι΄ αυτή την κατηγορία καταναλωτών ετοιμάζονται ειδικά πακέτα προσαρμοσμένα στο προφίλ και τις ανάγκες τους. Σε μεγάλες κατηγορίες καταναλωτών θα παρέχονται εκπτώσεις συνδεδεμένες με την αξιοποίηση των ψηφιακών δυνατοτήτων που τους προσφέρει η επιχείρηση όπως για παράδειγμα η πλήρης ηλεκτρονικοποίηση των συναλλαγών.

Σε αυτή την κατεύθυνση άλλωστε κινήθηκε η ΔΕΗ και κατά την περίοδο του lockdown και μάλιστα πρόσφατα ανακοίνωσε τη διατήρηση των εκπτώσεων, έως το Σεπτέμβριο.

Συγκεκριμένα ανακοίνωσε τη διατήρηση της έκπτωσης του 8% για καταναλώσεις πάνω από 2.000 kWh ανά τετράμηνο και παράλληλα προχωρά σε σημαντικές αλλαγές στην επαφή της με τους καταναλωτές, οι οποίοι πλέον μπορούν να κλείσουν ραντεβού για να εξυπηρετηθούν, τρία κεντρικά καταστήματα λειτουργούν και το απόγευμα, ενώ σύντομα θα μπει και στον κόσμο του Viber και του WhatsApp.

Βολιδοσκόπηση πελατών Υψηλής Τάσης από ιδιώτες προμηθευτές

Η ΔΕΗ λοιπόν θα επιδιώξει να γίνει ανταγωνιστική στην προμήθεια, καθώς μέχρι στιγμής μετράει απώλειες πελατών. Το συνολικό μερίδιο της βρίσκεται κοντά στο 66%, με τις μεγαλύτερες απώλειες να αφορούν τη Μέση Τάση, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες οι ιδιώτες προμηθευτές έχουν ήδη προσεγγίσει και καταναλωτές πελάτες Υψηλής Τάσης. Δεν αποκλείεται σύντομα να δούμε μεγάλους βιομηχανικούς καταναλωτές να φεύγουν από το παραδοσιακό πάροχο που ήταν η ΔΕΗ αναζητώντας καλύτερες και κυρίως σταθερές τιμές.

Οι αλλαγές που έχουν ενεργοποιηθεί στην αγορά λόγω τη μείωσης της λιγνιτικής παραγωγής εξαιτίας του υψηλού κόστους των ρύπων, της μείωσης των τιμών του φυσικού αερίου, αλλά και της μείωσης της ζήτησης, έχουν οδηγήσει σε μείωση της χονδρικής τιμής του ρεύματος αυξάνοντας τα περιθώρια του ανταγωνισμού μεταξύ όλων των παικτών της αγοράς της ΔΕΗ συμπεριλαμβανομένης.


www.worldenergynews.gr

Αρχειοθήκη ιστολογίου