energypress.gr
Εξηγήσεις για την απόφαση της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας να πουλήσει ποσοστό που κατέχει το δημόσιο στον Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), ειδικά μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του Ομίλου που αποδεικνύουν την ευρωστία του, ζητούν πενήντα ένας (51) βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τον Τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτη Φάμελλο, με γραπτή ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου που κατέθεσαν προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη.
Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση:
Ο κύριος Χατζηδάκης, εν μέσω πανδημίας, κατέθεσε το αντιπεριβαλλοντικό νομοσχέδιο και πλέον νόμο, μόνο με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας, που, μεταξύ άλλων, συμπεριέλαβε διάταξη η οποία «έστρωσε» το δρόμο για την πώληση του ΑΔΜΗΕ. Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω διάταξη κατατέθηκε τελευταία στιγμή, Παρασκευή μεσάνυχτα, μαζί πλείστες άλλες διατάξεις, σαράντα οκτώ (48) στον αριθμό, που δεν ανάρτησε το ΥΠΕΝ σε δημόσια διαβούλευση.
Λίγες μέρες μετά την ψήφιση του νόμου, ο ΑΔΜΗΕ ανακοίνωσε ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του 2019, με αύξηση των καθαρών κερδών, των επενδύσεων, νέες πηγές εσόδων, μέσω των θυγατρικών Αριάδνη Interconnection (εταιρεία ειδικού σκοπού για το έργο διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής) και Grid Telecom (τομέας τηλεπικοινωνιών), που ήδη συνεισέφεραν με 78,7 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται μεγιστοποίηση της συμβολής τους τα επόμενα χρόνια. Έχει διασφαλιστεί επιπλέον, η χρηματοδότηση της διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής, του μεγαλύτερου έργου στην ιστορία του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς, με 200 εκατ. ευρώ από τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας Αριάδνη, 300-400 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, ενώ το υπόλοιπο θα χρηματοδοτηθεί μέσω δανειακής σύμβασης με πιστωτικό ίδρυμα, που θα ανακοινωθεί επισήμως περί τα τέλη του μήνα, με προνομιακό επιτόκιο αρκετά κάτω και του 2,5%.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν την ευρωστία του Ομίλου ΑΔΜΗΕ και συνεπώς, είναι καταφανές το συμφέρον του δημοσίου που διατηρεί το 51%, την πλειοψηφία του Ομίλου. Η επιλογή της κυβέρνησης να άρει τη δέσμευση για τη διατήρηση από το Δημόσιο άμεσης ή έμμεσης συμμετοχής στον ΑΔΜΗΕ τουλάχιστον ποσοστού 51%, όπως επισημαίνουν οι βουλευτές, γεννά πολλά ερωτηματικά ειδικά καθώς, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε, σε συνθήκες Μνημονίου, να ανατρέψει τη δέσμευση της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ κατά 66% και να διατηρήσει τον Όμιλο υπό δημόσιο έλεγχο.
Τονίζουν ακόμη, ότι ο αρμόδιος Υπουργός ΠΕΝ, Κωστής Χατζηδάκης, προωθεί την πώληση του ποσοστού του δημοσίου στον ΑΔΜΗΕ, θίγοντας το δημόσιο και εθνικό συμφέρον, χωρίς μάλιστα να μπορεί, με κανέναν τρόπο, πέραν της ιδεοληπτικής εμμονής της ΝΔ, να δικαιολογήσει αυτήν την επιλογή.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, ερωτάται ο Υπουργός ΠΕΝ:
1. Γιατί ξεπουλάτε δημόσια περιουσία ειδικά τώρα, που έχει καταστεί, αποδεκτή, παγκόσμια, η ανάγκη διατήρησης ενός ισχυρού ρόλου για το δημόσιο στις υποδομές, στη διασφάλιση της πρόσβασης στα δημόσια αγαθά και στη χάραξη και άσκηση πολιτικής;
2. Με ποια στοιχεία και βάσει ποιας μελέτης προχωράτε σε μια τέτοια πώληση; Πώς θα διασφαλιστεί ότι δεν θα οδηγηθούμε σε μια μονοπωλιακή και εκβιαστική προς τους καταναλωτές διαχείριση του ΑΔΜΗΕ την επόμενη μέρα της ιδιωτικοποίησης;
3. Πώς θα εξασφαλίσετε ότι δε θα ματαιωθεί ο αναπτυξιακός ρόλος του ΑΔΜΗΕ εκχωρώντας τον σε ιδιώτες;
4. Ποια είναι τα κέρδη που εισπράττει η Δημόσια Εταιρεία Συμμετοχών ΑΔΜΗΕ (ΔΕΣ ΑΔΜΗΕ) και συνεπώς το δημόσιο κάθε χρόνο;
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Αθήνα, 25 Μαΐου 2020
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΘΕΜΑ: «Οικονομικά και αναπτυξιακά επιζήμια και αδικαιολόγητη η πώληση του ΑΔΜΗΕ»
Αύξηση κερδών κατά +28,4%, με καθαρά κέρδη 53,9 εκατ. ευρώ για το 2019 ανακοίνωσε ο ΑΔΜΗΕ, δέκα μέρες μετά την ψήφιση του «εκσυγχρονιστικού» νόμου 4685/2020 της Νέας Δημοκρατίας, όπου προβλέπεται η πώληση του ποσοστού που κατέχει το Δημόσιο σε αυτόν.
Ανακοίνωσε ακόμη ρεκόρ επενδύσεων στα 249 εκατ. ευρώ (+40% έναντι του 2018), επενδυτικό πλάνο ύψους 4,3 δισ. ευρώ για την περίοδο 2021-2030 και νέες πηγές εσόδων, από τις θυγατρικές Αριάδνη Interconnection (εταιρεία ειδικού σκοπού για το έργο διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής) αλλά και Grid Telecom (τομέας τηλεπικοινωνιών), που ήδη συνεισέφεραν με 78,7 εκατ. ευρώ και αναμένεται μεγιστοποίηση της συμβολής τους τα επόμενα χρόνια.
"Κλείδωσε" επίσης πρόσφατα και η χρηματοδότηση της διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής, του μεγαλύτερου έργου στην ιστορία του Συστήματος Μεταφοράς. Από το συνολικό κόστος ενός (1) δισ. ευρώ, τα 200 εκατ. ευρώ αποτελούν ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας Αριάδνη, 300-400 εκατ. ευρώ έχουν διασφαλιστεί μέσω ΕΣΠΑ, ενώ το υπόλοιπο θα χρηματοδοτηθεί μέσω δανειακής σύμβασης με πιστωτικό ίδρυμα, που θα ανακοινωθεί επισήμως περί τα τέλη του μήνα, με προνομιακό επιτόκιο αρκετά κάτω και του 2,5%.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν την ευρωστία του Ομίλου ΑΔΜΗΕ και συνεπώς, είναι καταφανές το συμφέρον του δημοσίου που διατηρεί το 51%, την πλειοψηφία του Ομίλου.
Με βάση τα ως άνω στοιχεία, πολλά ερωτηματικά γεννά η επιλογή της κυβέρνησης να άρει τη δέσμευση για την διατήρηση από το Δημόσιο άμεσης ή έμμεσης συμμετοχής στον ΑΔΜΗΕ τουλάχιστον ποσοστού 51%, με διάταξη που εμφανίστηκε για πρώτη φορά όταν κατατέθηκε στη Βουλή τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 24ης Απριλίου, χωρίς να έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση όπως και πολλά άλλα άρθρα του νομοσχεδίου. Η διάταξη του άρθρου 115 του ν.4685/2020 προβλέπει ότι το Ελληνικό Δημόσιο δύναται να περιορίζει την συμμετοχή στον ΑΔΜΗΕ, ανοίγοντας ουσιαστικά τον δρόμο για την πώληση του ποσοστού του Δημοσίου.
Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε, σε συνθήκες Μνημονίου, να ανατρέψει τη δέσμευση της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ κατά 66% και να διατηρήσει τον Όμιλο υπό δημόσιο έλεγχο.
Κόντρα στην επιστήμη, τον ορθό λόγο και την κοινή λογική, που αρέσκονται να επικαλούνται τα στελέχη της -τάχατες- φιλελεύθερης παράταξης, ο αρμόδιος Υπουργός ΠΕΝ, Κωστής Χατζηδάκης, προωθεί την πώληση του ποσοστού του δημοσίου στον ΑΔΜΗΕ, θίγοντας το δημόσιο και εθνικό συμφέρον. Για την επιλογή αυτή, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία εκτός της ύποπτης και τουλάχιστον ιδεοληπτικής εμμονής βάσει του ότι περιλαμβανόταν στο πρόγραμμα της ΝΔ.
Ποια είναι αυτή τη φορά η δικαιολογία της κυβέρνησης; Ότι ο ΑΔΜΗΕ είναι ιδιαιτέρως κερδοφόρος, με σταθερό έσοδο, χωρίς κανένα ρίσκο για τον ιδιώτη; Και ότι ο ΑΔΜΗΕ έχει οικονομική επάρκεια και κεφάλαια, την απαιτούμενη Διοικητική επάρκεια και τεχνογνωσία, ενώ υλοποιεί κάποια από τα πιο σύνθετα τεχνικά έργα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη;
Επειδή η επιλογή της κυβέρνησης να πουλήσει τον ΑΔΜΗΕ βλάπτει το δημόσιο αλλά και το εθνικό συμφέρον
Επειδή πρόκειται για μία εταιρεία ειδικού εθνικού ενδιαφέροντος η οποία αναβαθμίζει το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρισμού της Ελλάδας και υλοποιεί τις διασυνδέσεις των νησιών μας
Επειδή το κέρδος ακόμη και με στείρους οικονομικούς όρους είναι ιδιαιτέρως σημαντικό για το δημόσιο
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Γιατί ξεπουλάτε δημόσια περιουσία ειδικά τώρα, που έχει καταστεί, αποδεκτή παγκόσμια, η ανάγκη διατήρησης ενός ισχυρού ρόλου για το δημόσιο στις υποδομές, στη διασφάλιση της πρόσβασης στα δημόσια αγαθά και στη χάραξη και άσκηση πολιτικής;
2. Με ποια στοιχεία και βάσει ποιας μελέτης προχωράτε σε μια τέτοια πώληση; Πώς θα διασφαλιστεί ότι δεν θα οδηγηθούμε σε μια μονοπωλιακή και εκβιαστική προς τους καταναλωτές διαχείριση του ΑΔΜΗΕ την επόμενη μέρα της ιδιωτικοποίησης;
3. Πώς θα εξασφαλίσετε ότι δε θα ματαιωθεί ο αναπτυξιακός ρόλος του ΑΔΜΗΕ εκχωρώντας τον σε ιδιώτες;
4. Ποια είναι τα κέρδη που εισπράττει η Δημόσια Εταιρεία Συμμετοχών ΑΔΜΗΕ (ΔΕΣ ΑΔΜΗΕ) και συνεπώς το δημόσιο κάθε χρόνο;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Φάμελλος Σωκράτης
Αβραμάκης Λευτέρης
Αθανασίου Νάσος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Σία
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)
Γκιόλας Γιάννης
Δραγασάκης Γιάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζαχαριάδης Κώστας
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νίκος
Θραψανιώτης Μανώλης
Καρασαρλίδου Φρόσω
Κασιμάτη Νίνα
Κατρούγκαλος Γιώργος
Καφαντάρη Χαρά
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χάρης
Μάρκου Κώστας
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Γιάννης
Μπαλάφας Γιάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Γιάννης
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπανάτσιου Κατερίνα
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Ελισάβετ (Μπέττυ)
Σπίρτζης Χρήστος
Συρμαλένιος Νίκος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γιώργος
Φίλης Νίκος
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτρης (Τάκης)
Χαρίτσης Αλέξης
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος
Εξηγήσεις για την απόφαση της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας να πουλήσει ποσοστό που κατέχει το δημόσιο στον Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), ειδικά μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του Ομίλου που αποδεικνύουν την ευρωστία του, ζητούν πενήντα ένας (51) βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τον Τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτη Φάμελλο, με γραπτή ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου που κατέθεσαν προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη.
Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση:
Ο κύριος Χατζηδάκης, εν μέσω πανδημίας, κατέθεσε το αντιπεριβαλλοντικό νομοσχέδιο και πλέον νόμο, μόνο με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας, που, μεταξύ άλλων, συμπεριέλαβε διάταξη η οποία «έστρωσε» το δρόμο για την πώληση του ΑΔΜΗΕ. Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω διάταξη κατατέθηκε τελευταία στιγμή, Παρασκευή μεσάνυχτα, μαζί πλείστες άλλες διατάξεις, σαράντα οκτώ (48) στον αριθμό, που δεν ανάρτησε το ΥΠΕΝ σε δημόσια διαβούλευση.
Λίγες μέρες μετά την ψήφιση του νόμου, ο ΑΔΜΗΕ ανακοίνωσε ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του 2019, με αύξηση των καθαρών κερδών, των επενδύσεων, νέες πηγές εσόδων, μέσω των θυγατρικών Αριάδνη Interconnection (εταιρεία ειδικού σκοπού για το έργο διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής) και Grid Telecom (τομέας τηλεπικοινωνιών), που ήδη συνεισέφεραν με 78,7 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται μεγιστοποίηση της συμβολής τους τα επόμενα χρόνια. Έχει διασφαλιστεί επιπλέον, η χρηματοδότηση της διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής, του μεγαλύτερου έργου στην ιστορία του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς, με 200 εκατ. ευρώ από τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας Αριάδνη, 300-400 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, ενώ το υπόλοιπο θα χρηματοδοτηθεί μέσω δανειακής σύμβασης με πιστωτικό ίδρυμα, που θα ανακοινωθεί επισήμως περί τα τέλη του μήνα, με προνομιακό επιτόκιο αρκετά κάτω και του 2,5%.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν την ευρωστία του Ομίλου ΑΔΜΗΕ και συνεπώς, είναι καταφανές το συμφέρον του δημοσίου που διατηρεί το 51%, την πλειοψηφία του Ομίλου. Η επιλογή της κυβέρνησης να άρει τη δέσμευση για τη διατήρηση από το Δημόσιο άμεσης ή έμμεσης συμμετοχής στον ΑΔΜΗΕ τουλάχιστον ποσοστού 51%, όπως επισημαίνουν οι βουλευτές, γεννά πολλά ερωτηματικά ειδικά καθώς, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε, σε συνθήκες Μνημονίου, να ανατρέψει τη δέσμευση της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ κατά 66% και να διατηρήσει τον Όμιλο υπό δημόσιο έλεγχο.
Τονίζουν ακόμη, ότι ο αρμόδιος Υπουργός ΠΕΝ, Κωστής Χατζηδάκης, προωθεί την πώληση του ποσοστού του δημοσίου στον ΑΔΜΗΕ, θίγοντας το δημόσιο και εθνικό συμφέρον, χωρίς μάλιστα να μπορεί, με κανέναν τρόπο, πέραν της ιδεοληπτικής εμμονής της ΝΔ, να δικαιολογήσει αυτήν την επιλογή.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, ερωτάται ο Υπουργός ΠΕΝ:
1. Γιατί ξεπουλάτε δημόσια περιουσία ειδικά τώρα, που έχει καταστεί, αποδεκτή, παγκόσμια, η ανάγκη διατήρησης ενός ισχυρού ρόλου για το δημόσιο στις υποδομές, στη διασφάλιση της πρόσβασης στα δημόσια αγαθά και στη χάραξη και άσκηση πολιτικής;
2. Με ποια στοιχεία και βάσει ποιας μελέτης προχωράτε σε μια τέτοια πώληση; Πώς θα διασφαλιστεί ότι δεν θα οδηγηθούμε σε μια μονοπωλιακή και εκβιαστική προς τους καταναλωτές διαχείριση του ΑΔΜΗΕ την επόμενη μέρα της ιδιωτικοποίησης;
3. Πώς θα εξασφαλίσετε ότι δε θα ματαιωθεί ο αναπτυξιακός ρόλος του ΑΔΜΗΕ εκχωρώντας τον σε ιδιώτες;
4. Ποια είναι τα κέρδη που εισπράττει η Δημόσια Εταιρεία Συμμετοχών ΑΔΜΗΕ (ΔΕΣ ΑΔΜΗΕ) και συνεπώς το δημόσιο κάθε χρόνο;
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Αθήνα, 25 Μαΐου 2020
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΘΕΜΑ: «Οικονομικά και αναπτυξιακά επιζήμια και αδικαιολόγητη η πώληση του ΑΔΜΗΕ»
Αύξηση κερδών κατά +28,4%, με καθαρά κέρδη 53,9 εκατ. ευρώ για το 2019 ανακοίνωσε ο ΑΔΜΗΕ, δέκα μέρες μετά την ψήφιση του «εκσυγχρονιστικού» νόμου 4685/2020 της Νέας Δημοκρατίας, όπου προβλέπεται η πώληση του ποσοστού που κατέχει το Δημόσιο σε αυτόν.
Ανακοίνωσε ακόμη ρεκόρ επενδύσεων στα 249 εκατ. ευρώ (+40% έναντι του 2018), επενδυτικό πλάνο ύψους 4,3 δισ. ευρώ για την περίοδο 2021-2030 και νέες πηγές εσόδων, από τις θυγατρικές Αριάδνη Interconnection (εταιρεία ειδικού σκοπού για το έργο διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής) αλλά και Grid Telecom (τομέας τηλεπικοινωνιών), που ήδη συνεισέφεραν με 78,7 εκατ. ευρώ και αναμένεται μεγιστοποίηση της συμβολής τους τα επόμενα χρόνια.
"Κλείδωσε" επίσης πρόσφατα και η χρηματοδότηση της διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής, του μεγαλύτερου έργου στην ιστορία του Συστήματος Μεταφοράς. Από το συνολικό κόστος ενός (1) δισ. ευρώ, τα 200 εκατ. ευρώ αποτελούν ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας Αριάδνη, 300-400 εκατ. ευρώ έχουν διασφαλιστεί μέσω ΕΣΠΑ, ενώ το υπόλοιπο θα χρηματοδοτηθεί μέσω δανειακής σύμβασης με πιστωτικό ίδρυμα, που θα ανακοινωθεί επισήμως περί τα τέλη του μήνα, με προνομιακό επιτόκιο αρκετά κάτω και του 2,5%.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν την ευρωστία του Ομίλου ΑΔΜΗΕ και συνεπώς, είναι καταφανές το συμφέρον του δημοσίου που διατηρεί το 51%, την πλειοψηφία του Ομίλου.
Με βάση τα ως άνω στοιχεία, πολλά ερωτηματικά γεννά η επιλογή της κυβέρνησης να άρει τη δέσμευση για την διατήρηση από το Δημόσιο άμεσης ή έμμεσης συμμετοχής στον ΑΔΜΗΕ τουλάχιστον ποσοστού 51%, με διάταξη που εμφανίστηκε για πρώτη φορά όταν κατατέθηκε στη Βουλή τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 24ης Απριλίου, χωρίς να έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση όπως και πολλά άλλα άρθρα του νομοσχεδίου. Η διάταξη του άρθρου 115 του ν.4685/2020 προβλέπει ότι το Ελληνικό Δημόσιο δύναται να περιορίζει την συμμετοχή στον ΑΔΜΗΕ, ανοίγοντας ουσιαστικά τον δρόμο για την πώληση του ποσοστού του Δημοσίου.
Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε, σε συνθήκες Μνημονίου, να ανατρέψει τη δέσμευση της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ κατά 66% και να διατηρήσει τον Όμιλο υπό δημόσιο έλεγχο.
Κόντρα στην επιστήμη, τον ορθό λόγο και την κοινή λογική, που αρέσκονται να επικαλούνται τα στελέχη της -τάχατες- φιλελεύθερης παράταξης, ο αρμόδιος Υπουργός ΠΕΝ, Κωστής Χατζηδάκης, προωθεί την πώληση του ποσοστού του δημοσίου στον ΑΔΜΗΕ, θίγοντας το δημόσιο και εθνικό συμφέρον. Για την επιλογή αυτή, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία εκτός της ύποπτης και τουλάχιστον ιδεοληπτικής εμμονής βάσει του ότι περιλαμβανόταν στο πρόγραμμα της ΝΔ.
Ποια είναι αυτή τη φορά η δικαιολογία της κυβέρνησης; Ότι ο ΑΔΜΗΕ είναι ιδιαιτέρως κερδοφόρος, με σταθερό έσοδο, χωρίς κανένα ρίσκο για τον ιδιώτη; Και ότι ο ΑΔΜΗΕ έχει οικονομική επάρκεια και κεφάλαια, την απαιτούμενη Διοικητική επάρκεια και τεχνογνωσία, ενώ υλοποιεί κάποια από τα πιο σύνθετα τεχνικά έργα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη;
Επειδή η επιλογή της κυβέρνησης να πουλήσει τον ΑΔΜΗΕ βλάπτει το δημόσιο αλλά και το εθνικό συμφέρον
Επειδή πρόκειται για μία εταιρεία ειδικού εθνικού ενδιαφέροντος η οποία αναβαθμίζει το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρισμού της Ελλάδας και υλοποιεί τις διασυνδέσεις των νησιών μας
Επειδή το κέρδος ακόμη και με στείρους οικονομικούς όρους είναι ιδιαιτέρως σημαντικό για το δημόσιο
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Γιατί ξεπουλάτε δημόσια περιουσία ειδικά τώρα, που έχει καταστεί, αποδεκτή παγκόσμια, η ανάγκη διατήρησης ενός ισχυρού ρόλου για το δημόσιο στις υποδομές, στη διασφάλιση της πρόσβασης στα δημόσια αγαθά και στη χάραξη και άσκηση πολιτικής;
2. Με ποια στοιχεία και βάσει ποιας μελέτης προχωράτε σε μια τέτοια πώληση; Πώς θα διασφαλιστεί ότι δεν θα οδηγηθούμε σε μια μονοπωλιακή και εκβιαστική προς τους καταναλωτές διαχείριση του ΑΔΜΗΕ την επόμενη μέρα της ιδιωτικοποίησης;
3. Πώς θα εξασφαλίσετε ότι δε θα ματαιωθεί ο αναπτυξιακός ρόλος του ΑΔΜΗΕ εκχωρώντας τον σε ιδιώτες;
4. Ποια είναι τα κέρδη που εισπράττει η Δημόσια Εταιρεία Συμμετοχών ΑΔΜΗΕ (ΔΕΣ ΑΔΜΗΕ) και συνεπώς το δημόσιο κάθε χρόνο;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Φάμελλος Σωκράτης
Αβραμάκης Λευτέρης
Αθανασίου Νάσος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Σία
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)
Γκιόλας Γιάννης
Δραγασάκης Γιάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζαχαριάδης Κώστας
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νίκος
Θραψανιώτης Μανώλης
Καρασαρλίδου Φρόσω
Κασιμάτη Νίνα
Κατρούγκαλος Γιώργος
Καφαντάρη Χαρά
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χάρης
Μάρκου Κώστας
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Γιάννης
Μπαλάφας Γιάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Γιάννης
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπανάτσιου Κατερίνα
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Ελισάβετ (Μπέττυ)
Σπίρτζης Χρήστος
Συρμαλένιος Νίκος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γιώργος
Φίλης Νίκος
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτρης (Τάκης)
Χαρίτσης Αλέξης
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος