Οι Έλληνες καταναλωτές δυσκολεύονταν να αντεπεξέλθουν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις, αναφέρει το θέμα του ΑΠΕ που αναρτήθηκε πριν από λίγο.
Τα έξοδα τους αυξάνονταν πολύ περισσότερο σε σχέση με το εισόδημα τους
με αποτέλεσμα οι έξι στους δέκα (61% αδυνατούσαν να εξοφλήσουν εγκαίρως
τους λογαριασμούς τους και το 40% ήταν αναγκασμένο να δανειστεί για τους
πληρώσει, πολύ πριν ξεσπάσει η κρίση του κορονοϊού με
τα επακόλουθα
της.
Μέσα σε αυτό το ήδη προβληματικό κλίμα, έρχονται να προστεθούν
ορισμένες ενέργειες της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ), οι
οποίες είναι αδιάφορο εάν έρχονται ως αποτέλεσμα προβληματικών
διαδικασιών ή σκοπίμων ενεργειών για να μαζέψει χρήμα η επιχείρηση που
δεν αντιμετωπίζει και λίγα προβλήματα. Ενέργειες οι οποίες προκαλούν
οργή στους πελάτες της. Όσους τέλος πάντων έχουν μείνει και δεν έχουν
“μεταναστεύσει” σε ιδιώτες παρόχους.
Η καταγγελία είναι πολύ συγκεκριμένη. Σπίτι επί της ουσίας
κλειστό επί ένα τουλάχιστο έτος, ή μάλλον ακριβέστερα με ελάχιστο χρόνο
διαβίωσης ενοίκων, έλαβε επί τρεις συνεχόμενους λογαριασμούς ποσά πολλών
εκατοντάδων ευρώ “ΕΝΑΝΤΙ” οφειλής! Κι αυτό διότι έναν χρόνο πριν οι
λογαριασμοί τους χειμερινούς μήνες ήταν “φουσκωμένοι”. Τα στοιχεία
βρίσκονται όλα υπόψη του DP.
Αφήνοντας το επί της ουσίας πρόβλημα της υπερβολικής χρέωσης,
αναρωτιέται κανείς για ποιον λόγο τρεις φορές ήρθε λογαριασμός “ΕΝΑΝΤΙ”
και όχι “εκκαθαριστικός”, ώστε να αποκατασταθεί η ισορροπία ανάμεσα στον
πάροχο του αγαθού και τον καταναλωτή.
Το προφανέστερο ήταν ο καταναλωτής να απευθυνθεί διαμαρτυρόμενος στο
αρμόδιο τμήμα της επιχείρησης. Επειδή και αυτό δεν είναι πολύ εύκολο να
εντοπιστεί, αφού ο ένας παρέπεμπε στον άλλον, έθεσε το θέμα, αναμένοντας
μια λογική ερμηνεία, βάση της οποίας να διευκρινιστεί και να
διευθετηθεί το πρόβλημα.
Αντ΄αυτού, η απάντηση που έλαβε ήταν… αφοπλιστική, στο όριο οργής
τόσο μεγάλης, που μπορεί να σου προκαλέσει εγκεφαλικό επεισόδιο! “Τι ανησυχείτε κύριε, δεν πρόκειται να χάσετε τα λεφτά σας“!!!
Δηλαδή, ο αρμόδιος της ΔΕΗ, δεν βρήκε τίποτα αφύσικο στο ότι ζητείται
από καταναλωτή να παραδώσει στην εταιρία ένα-δυο χιλιαρικάκια ενώ ο
κοσμάκης δεν μπορεί να πληρώσει καν “νορμάλ” λογαριασμούς!
Ας φροντίσει η καλών προθέσεων διοίκηση της εταιρίας να εξηγήσει στο προσωπικό, ότι η επιχείρηση είναι πάροχος ρεύματος, δεν είναι τραπεζικό ίδρυμα.
Το να πληρωθούν αυτά τα ποσά, ενώ δεν υπάρχουν στους περισσότερους και
να παραμείνουν στα χέρια της εταιρίας, με το ποσό του λάθους να
πιστώνεται στον καταναλωτή, δεν είναι απλώς ακατάλληλη, αλλά επιεικώς
απαράδεκτη απάντηση.
Σε φυσιολογικές χώρες, ο υπάλληλος θα όφειλε να μπορεί αν απαντήσει στον καταναλωτή, για ποιον λόγο η εταιρία δεν έχει προβεί στην ακριβή καταμέτρηση της οφειλής,
ώστε τέτοια γελοία ακόμα και να τα συζητάς θέματα, να επιλύονται από
μόνα τους, αυτόματα. Η υπόθεση θα πάρει -όπως μας αναφέρθηκε- τον δρόμο
του Συνηγόρου του Καταναλωτή.
Εμάς, το θέμα αυτό μας υπενθύμισε την ανικανότητα του δημοσίου τομέα της Ελλάδας να αντιληφθεί την έννοια του κόστους
που καταβάλει η πλευρά των πελατών του. Όταν ταλαιπωρείς έναν
εργαζόμενο με τέτοια ζήτημα και αυτός χάνει τον πολύτιμο χρόνο του για
αν συζητά τα αυτονόητα με τον κάθε ανεγκέφαλο και να μην μπορεί να βρει
το δίκιο του, συνεπάγεται κόστος.
Έχουν ακούσει ποτέ την έννοια
της εργατοώρας; Κοστίζει αγαπητοί το να χάσει μια ώρα ένας να μιλάει,
διότι αυτή την ώρα τη στερεί από τον δικό του εργοδότη. Και η εργατοώρα
δεν κοστίζει σε καθέναν το ίδιο. Μακάρι δε, να ήταν μόνο αυτή η ώρα.
Διότι αν αρχίσεις πέρα δώθε για να βρεις το δίκιο σου γι’ αυτό το
αυτονόητο.
Το κόστος αυτό που συνεπάγεται, στο τέλος της ημέρας το χρεώνεται η
οικονομία της χώρας, υπέρ της οποίας οι πάντες ομνύουν… Μήπως να
σοβαρευόμασταν; Τουλάχιστον οι εταιρίες του δημοσίου τομέα που κανονικά θα έπρεπε να είναι πρότυπο εξυπηρέτησης ώστε να δώσουν κίνητρο επιστροφής στους καταναλωτές;
Για να μην ανοίξουμε θέμα ΔΕΔΗΕ
που πληρώνεται 25 ευρώ τον μήνα για να μετράει… Και ζητά από τους
καταναλωτές να δουν τις μετρήσεις! Ή ότι ο καταναλωτής ουδέποτε
συμβλήθηκε με την ΔΕΔΗΕ αλλά με τη ΔΕΗ… Άρα τα έναντι είναι απλώς
παράνομα, διότι υπάρχει αρμόδιος με αυτή την ειδική αποστολή την οποία
πληρώνεται για να μην την φέρνει σε πέρας!
Είναι κρίμα να δυσφημούμε μέσω τέτοιων συμπεριφορών ένα περιουσιακό στοιχείο όπως η ΔΕΗ. Τη στιγμή που καταβάλλεται και τόσο μεγάλη προσπάθεια να αντιμετωπιστούν παθογένειες δεκαετιών, αλλά και αδικίες τις οποίες έχει υποστεί τα τελευταία χρόνια… Να πάρει το δρόμο της ομαλής λειτουργίας και να προσφέρει αυτό που μπορεί, καθιστάμενη ξανά πραγματικός ηγέτης.
www.defence-point.gr