Τρίτη 2 Μαΐου 2023

Hellenic Hydrogen: Από τη Δυτική Μακεδονία ξεκινά το joint venture Μοtor Oil-ΔΕΗ στο υδρογόνο.


  
Eπένδυση ύψους 130 εκατ. ευρώ - Ποιοι άλλοι ελληνικοί όμιλοι παίρνουν θέση στην εκκολαπτόμενη αγορά.

Aπό τη Δυτική Μακεδονία θα ξεκινήσει η κοινή επένδυση μεταξύ της Motor Oil και της ΔΕΗ στον τομέα του υδρογόνου. Το joint venture μεταξύ των δύο ισχυρών ενεργειακών ομίλων της χώρας, ενσαρκώνει η Hellenic Hydrogen, η διοίκηση της οποίας περιέγραψε την Παρασκευή τον σχεδιασμό της στις νέες τεχνολογίες των εναλλακτικών καυσίμων.

Μιλώντας στο Φόρουμ των Δελφών ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας, Δημήτρης Τριανταφυλλόπουλος, έκανε λόγο για μια

επένδυση που μπορεί να φτάσει τα 130 εκατ. ευρώ, για την οποία έχει υποβληθεί ήδη αίτημα για χρηματοδότηση στο Innovation Fund.

Ο κ. Τριανταφυλλόπουλος μίλησε για ένα έργο παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου για το οποίο εξετάζονται και άλλες μορφές χρηματοδότησης.

Ο ίδιος, τόνισε ότι η ανάπτυξη του υδρογόνου διαθέτει ισχυρές προοπτικές χάρη στα ισχυρά μετοχικά σχήματα της κοινής εταιρείας. Στην Hellenic Hydrogen, η Motor Oil κατέχει το 51% και η ΔΕΗ το 49%.

Η εταιρεία έχει υποβάλλει αιτήσεις χρηματοδότησης και για μικρότερα έργα που αφορούν τον κλάδο των κοιλάδων του υδρογόνου.

Η Motor Oil κινείται μεθοδικά στην αγορά του υδρογόνου καθώς πρόσφατα εξασφάλισε χρηματοδότηση 40 εκατ. ευρώ βάζοντας –μεταξύ άλλων- στο σχεδιασμό και την δημιουργία του πρώτου υδρογονάδικου, δρόμο που άνοιξε πρόσφατα η κυβέρνηση με την ΚΥΑ που εξέδωσε για τις τεχνικές προδιαγραφές.

 

Οι υψηλές προοπτικές του υδρογόνου

Με την τεχνολογία του υδρογόνου θα συμπορευτούν και πολλές ακόμη εταιρείες.

Τις προηγούμενες μέρες, η Mytilineos ανακοίνωσε επέκταση στον τομέα της τροφοδοσίας με πράσινο υδρογόνο βαρέων οχημάτων.

Η εταιρεία ανακοίνωσε την εξαγορά ποσοστού 15% στο project πράσινου υδρογόνου Rosedale της CLARA Energy στην Αυστραλία.

Η επένδυση θα υποστηρίξει το πρώτο στάδιο του project για την κατασκευή μιας μονάδας υδρογόνου που θα ηλεκτροδοτείται αποκλειστικά από φωτοβολταϊκή παραγωγή και θα τροφοδοτεί τα βαρέα οχήματα που διασχίζουν έναν από τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους της χώρας, τον Sydney – Melbourne Hume Highway.

Αντίστοιχα, ο ΔΕΣΦΑ έχει σχεδιάσει, έως το 2040, ένα αγωγό κατά μήκος του υφιστάμενου κεντρικού αγωγού φυσικού αερίου που θα συνδέεται με ένα αντίστοιχο δίκτυο που σχεδιάζει η Βουλγαρία.

Με υδρογόνου θα λειτουργούν και οι νέες μονάδες φυσικού αερίου, των ΔΕΗ, ΔΕΠΑ και όμιλου Κοπελούζου στην Αλεξανδρούπολη.

Το εθνικό σχέδιο

Το εθνικό σχέδιο για την ανάπτυξη του υδρογόνου είχε αναθέσει προ διετίας, το ΥΠΕΝ σε αρμόδια επιτροπή υπό τον καθηγητή του ΕΜΠ Παντελή Κάπρο.

Το σχέδιο έχει παραδοθεί από πέρσι το καλοκαίρι, αλλά δεν έχει ακόμη δημοσιοποιηθεί και όλα δείχνουν ότι οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν μετά τις εκλογές.

Υπενθυμίζεται ότι η Κομισιόν έχει εντάξει στα Σημαντικά Έργα Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (IPCEI Hydrogen), δύο έργα ελληνικού ενδιαφέροντος εγκρίνοντας χρηματοδότηση έως 800 εκατ.

Πρόκειται για έργα των εταιρειών Β&Τ Composites (έργο H2CAT) και Advent (έργο Green HiPo). Από το σχεδιασμό έχει κοπεί το White Dragon για την παραγωγή «πράσινου» υδρογόνου στη Δ. Μακεδονία.

Ένα πιλοτικό σχέδιο παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου προωθεί και η HELLENiQ ENERGY. Την παραγωγή «πράσινου» υδρογόνου στις εγκαταστάσεις της στη Μάνδρα Αττικής ξεκίνησε η Linde Hellas, ενώ από τον περασμένο Μάιο στον χώρο του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» στην Αγία Παρασκευή λειτουργεί το πρώτο πρατήριο υδρογόνου στην Ελλάδα.

www.newmoney.gr

Αρχειοθήκη ιστολογίου