Τρίτη 7 Απριλίου 2020

Τι αλλάζει στο πρόγραμμα εγγυημένων υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ - Επιταχύνεται η εξυπηρέτηση συνδέσεων παραγωγών στο δίκτυο

Μιχάλης Μαστοράκης
Σημαντικές αλλαγές περιλαμβάνει το επικαιροποιημένο πρόγραμμα εγγυημένων υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ, σύμφωνα με την νεότερη απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, όπου περιγράφονται αναλυτικά οι εν λόγω υπηρεσίες. Το νέο πρόγραμμα θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από την 1η Ιουλίου 2020.
Ειδικότερα, οι βασικές αλλαγές του πρόγραμματος αφορούν την αύξηση της καταβαλλόμενης ρήτρας αποζημίωσης από τον Διαχειριστή προς τους πελάτες χαμηλής τάσης και μέσης τάσης σε 20 και 40 ευρώ από 15 ευρώ αντίστοιχα, την κλιμάκωση του καταβαλλόμενο ποσού αποζημίωσης των καταναλωτών από τον Διαχειριστή και την προσθήκη νέων εγγυημένων υπηρεσιών.
Αναλυτικότερα:

  1. Αυξάνεται η καταβαλλόμενη ρήτρα αποζημίωσης από τον Διαχειριστή προς τους πελάτες χαμηλής τάσης στα 20€ και προς τους πελάτες μέσης τάσης στα 40€, σε περίπτωση προβλημάτων στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, από το ποσό των 15€  που προβλεπόταν στο προηγούμενο πρόγραμμα.
  2. Προβλέπεται κλιμάκωση του καταβαλλόμενου ποσού αποζημίωσης των καταναλωτών από τον Διαχειριστή (έως και 4πλάσιο του βασικού) σε περίπτωση σημαντικής υπέρβασης του εγγυημένου χρόνου εξυπηρέτησης για τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης νέων συνδέσεων, αποκατάστασης διακοπών τροφοδότησης, διερεύνησης αναφορών σε σχέση με την ποιότητα τάσης και επανασύνδεσης μετά από απενεργοποίηση λόγω χρέους ή κατόπιν αιτήματος του πελάτη.
  3. Προσθήκη νέων εγγυημένων υπηρεσιών ως εξής: αα) κατασκευή νέας σύνδεσης με μεγάλη επέκταση δικτύου, χάριν εναρμόνισης με την Υπουργική Απόφαση υπ’ αριθ. Δ5/ΗΛ/Β/Φ1.10/6636/26.3.2007 (σχετικό 5), με ενιαίο εγγυημένο χρόνο εξυπηρέτησης τις εξήντα (60) εργάσιμες ημέρες, ββ) αντικατάσταση μετρητή χαμηλής τάσης κατόπιν αιτήματος πελάτη, με εγγυημένο χρόνο εξυπηρέτησης τις δέκα (10) εργάσιμες ημέρες και γγ) επαναφορά της εγγυημένες υπηρεσίας «Τήρηση συμφωνημένης συνάντησης» με εγγυημένο χρόνο τις τρεις (3) ώρες.
Ως προς το τελευταίο, αυτό νέων εγγυημένων υπηρεσιών, έχουμε την προσθήκη υπηρεσιών κατασκευής νέων συνδέσεων με μεγάλη επέκταση δικτύου (όπου έγινε δεκτή η πρόταση του Διαχειριστή), με μειωμένους εγγυημένους χρόνους εξυπηρέτησης συγκριτικά με τις αντίστοιχες αποκλειστικές προθεσμίες του θεσμικού πλαισίου.
Τι ισχύει αναφορικά με την εξυπηρέτηση συνδέσεων παραγωγών στο Δίκτυο
Στο άρθρο 2 του προγράμματος αναφέρει τα εξής:
Η απόδοση του Διαχειριστή αναφορικά με: α) τη χορήγηση προσφορών (δεσμευτικών και  μη) για σύνδεση παραγωγών στο Δίκτυο και β) την οριστικοποίηση μη δεσμευτικών προσφορών σύνδεσης παραγωγών στο Δίκτυο, παρακολουθείται μέσω των εξής στοιχείων και δεικτών, τα οποία υπολογίζονται διακριτά για κάθε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις, ανά περιφέρεια και για κάθε ημερολογιακό εξάμηνο:
  • Πλήθος εκκρεμών αιτημάτων κατά την πρώτη και κατά την τελευταία ημέρα του εξαμήνου αναφοράς
  • Πλήθος αιτημάτων που υποβλήθηκαν το εξάμηνο αναφοράς
  • Πλήθος αιτημάτων που εξυπηρετήθηκαν το εξάμηνο αναφοράς (ανεξαρτήτως χρόνου υποβολής αιτήματος):
Συνολικό πλήθος αιτημάτων που εξυπηρετήθηκαν
Πλήθος αιτημάτων που εξυπηρετήθηκαν εμπρόθεσμα, δηλαδή εντός της οριζόμενης βάσει του θεσμικού πλαισίου προθεσμίας (4 μήνες για χορήγηση προσφοράς σύνδεσης, 1 μήνας για οριστικοποίηση προσφοράς σύνδεσης)
  • Πλήθος αιτημάτων που εξυπηρετήθηκαν εκπρόθεσμα:
Σύνολο εκπρόθεσμων περιπτώσεων
Μη περιλαμβάνοντας εκπρόθεσμες περιπτώσεις για λόγους που εκφεύγουν της σφαίρας ελέγχου/ευθύνης του Διαχειριστή Δικτύου (εξαιρούμενες εκπρόθεσμες περιπτώσεις).
  • Χρόνος εξυπηρέτησης προσφορών για σύνδεση παραγωγών στο Δίκτυο: Υπολογίζονται οι ακόλουθοι χρόνοι (σε ημερολογιακές ημέρες) διακριτά για την αρχική χορήγηση προσφοράς σύνδεσης (δεσμευτικής ή μη) και για την οριστικοποίηση προσφοράς σύνδεσης, για τα εξής σύνολα περιπτώσεων: α) για το σύνολο των περιπτώσεων που εξυπηρετήθηκαν και β) για υποσύνολο των περιπτώσεων που εξυπηρετήθηκαν, στο οποίο δεν περιλαμβάνονται οι εξαιρούμενες εκπρόθεσμες περιπτώσεις:
Ο μέσος και ο μέγιστος χρόνος εξυπηρέτησης του συνόλου
Η ανώτερη τιμή του χρόνου εξυπηρέτησης για το 50%, το 70%, το 90%, το 95% και το 99% του ταξινομημένου συνόλου.
Βρείτε στα "συνοδευτικά αρχεία" ολόκληρη την απόφαση της ΡΑΕ για περισσότερες λεπτομέρειες.

Αρχειοθήκη ιστολογίου