Παρασκευή 14 Ιουλίου 2017

Οι παίκτες, τα πρατήρια και ο ρόλος της ΔΕΗ στην ηλεκτροκίνηση

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σταθμοί φόρτισης και θεσμικό πλαίσιο, κρίνουν το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα που θα φέρει την μεγάλη επανάσταση στο χώρο της αυτοκίνησης.
Η χθεσινή ανακοίνωση της συνεργασίας μεταξύ της Protergia του ομίλου Μυτιληναίου και της Kosmocar -Volkswagen και η παρουσίαση του νέου ηλεκτρικό αυτοκινήτου «e-up» βγάζει από την ναφθαλίνη την ηλεκτροκίνηση και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να ξαναμπεί στο τραπέζι, ακολουθώντας μια διεθνής τάση που σε χώρες όπως η Νορβηγία αποτελούν πλέον θεσμό.
Ο λόγος είναι τα προφανή οφέλη από την ραγδαία ανάπτυξη της αγοράς που οι
διεθνείς αναλύσεις θέλουν να εκτοξεύεται σε 450 εκατομμύρια πωλήσεις έως το 2040 αλλά και τα μεγάλα πλεονεκτήματα για το περιβάλλον και την μείωση των εκπομπών, τα οποία προβάλλουν ισχυρό δέλεαρ για την παγκόσμια βιομηχανία αλλά και για την συμφωνία για το κλίμα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες η Kosmocar, μέχρι το 2020 ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα πωλείται θα είναι ηλεκτρικό.
Η χώρα μας, αν και αντιπροσωπεύει ένα πολύ μικρό ποσοστό της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μόλις 60 οχήματα από τα 200.000 που πουλήθηκαν πέρσι, έχει να παρουσιάσει κάποια δειλά βήματα που θεωρείται βέβαιο ότι θα ζωντανέψουν με την εμφάνιση των νέων ισχυρών παικτών. Χθες η Protergia του ομίλου Μυτιληναίου με την Kosmocar άφησαν ανοικτό το ενδεχόμενο για την επέκτασή τους και στο κομμάτι της φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θεωρείται βασική προϋπόθεση για να βγει μπροστά η ηλεκτροκίνηση.
Από τους πρώτους που πήραν θέση στην αγορά από το 2011, είναι τα Ελληνικά Πετρέλαια έχοντας εγκαταστήσει τρεις σταθμούς ηλεκτροκίνησης σε αντίστοιχα πρατήρια καυσίμων της ΕΚΟ σε Γλυφάδα, Κηφισιά και Μαρούσι σε συνεργασία με την Elpedison.
Το ζωηρό της ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση δεν έχει κρύψει ούτε η ΔΕΗ, η οποία μελετά διάφορα σενάρια εισόδου στην πολλά υποσχόμενη αγορά. Στο παρελθόν, είχε δρομολογήσει την ενοικίαση με τη μορφή leasing 15 ηλεκτροκίνητων οχημάτων και είχε παράλληλα ξεκινήσει πιλοτικό πρόγραμμα για την εγκατάσταση 15 σταθμών φόρτισης σε Κοζάνη και Αττική. Ωστόσο το πρότζεκτ υπολειτούργησε και τώρα η ΔΕΗ επιδιώκει να πάρει το αίμα της πίσω. Σχέδιο επέκτασης στην ηλεκτροκίνηση ετοιμάζει σύμφωνα με πληροφορίες και ο ΔΕΔΔΗΕ, ο οποίος συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα και ετοιμάζεται να εγκαταστήσει πιλοτικά σταθμό φόρτισης σε διάφορα σημεία της Αττικής, αρχής γενομένης από την Ραφήνα. Στο παιχνίδι έχουν μπει και οι δήμοι.
Πρόσφατα, εγκαταστάθηκε στον Άλιμο ο πρώτος κοινόχρηστος Σταθμός δωρεάν Φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που θα λειτουργεί αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια. Στο σχεδιασμό είναι η δημιουργία και δεύτερου σταθμού δίπλα στο Μετρό Αλίμου.
Την εγκατάσταση 30 σταθμών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε επιλεγμένους δημόσιους χώρους  (πάρκα, ΚΤΕΟ) έχει προαναγγείλει και η περιφέρεια Αττικής. Η Περιφέρεια είχε ανακοινώσει πέρσι την κατάθεση δέσμης προτάσεων προς τα συναρμόδια υπουργεία με σκοπό να εμπλακεί ενεργά στη διαμόρφωση του Εθνικού Πλαισίου Στρατηγικής για την ανάπτυξη υποδομών ηλεκτροκίνησης.
Όπως δήλωσε πρόσφατα ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Θάνος Βούρδας, το προσχέδιο του «Εθνικού Πλαισίου Πολιτικής για τις Υποδομές Εναλλακτικών Καυσίμων - ΕΠΠ» βρίσκεται σε τελική επεξεργασία, προκειμένου να υποβληθεί προς έγκριση στην ΕΕ.
Το υπουργείο σκοπεύει να τροποποιήσει σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση του 2015, προκειμένου να εγκαθίστανται συσκευές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, και σε: «δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης κατά μήκος του αστικού, υπεραστικού και εθνικού οδικού δικτύου, σε χώρους στάθμευσης δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων, καθώς επίσης και σε τερματικούς σταθμούς ή σε σταθμούς μετεπιβίβασης μέσων μαζικής μεταφοράς επιβατών».
Η τροποποιημένη ΚΥΑ αναμένεται να εκδοθεί εντός του τρίτου τριμήνου του 2017.

(newmoney.gr)

Αρχειοθήκη ιστολογίου